Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Unik chans att nå folk

Annons

Alla kommuner som deltar i Melodifestivalen får tillfälle att presentera sig och sin kommun under en minimässa i samband med tävlingen.

- Leksands kommun tyckte det var bättre att Siljan turism åtog sig att representera Leksand och Siljan. Vår monter bemannas av personal från Siljan turism, Kerstin, Maria och Marianne och vi är verkligen glada att kunna göra en sådan här satsning och marknadsföring genom att delta vår lilla turistbyrå, säger Anders Bjernulf VD Siljan turism.

- Det ger oss mycket att delta i Melodifestivalsammanhang, ett ypperligt sätt att marknadsföra Siljansbygden och jag är mycket stolt över Siljankommunernas samarbete i Siljan turism och att Leksands kommun tänker som de gör. Vårt samarbete är unikt, säger Anders Bjernulf.

Siljan turisms vd räknar med att omkring 50000 personer kommer att besöka deltävlingarna och finalen i Globen.

-Det är en unik chans för oss att nå människor just när de som bäst går och tänker på vad de ska göra under semestern. Då finns vi med, i Karlstad, Karlskrona, Göteborg och så i Globen i Stockholm, säger Anders Bjernulf.

I den lilla minituristbyrån, den specialkonstruerade montern delas bland annat tidningen Siljan Året Runt ut och besökarna kan till exempel få information om Dalhalla och Musik vid Siljan-programmen, Vasaloppet, om ishockey och boende i området.

Kerstin och Marinne packar idag bilen och åker till Karlstad. Maria ska representera Siljan i Karlskrona. Anders Bjernulf är glad att Siljan turism kan vara med trots att det nu är intensiv bokningssäsong och Siljan turism personal har fullt upp.

Men det går bara inte att missa Melodifestivalen och chansen att visa upp Siljansområdet, den rosa dalahästen och lite kurbits.

KATARINA CHAM

Mer läsning

Annons