Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ungdomskvällen blev en stor publiksuccé

Annons

Trots ostadigt väder under delar av årets Himlaspelsvecka så visar alltså publiksiffrorna rejält på plus.

Projketledaren Madeleine Jansson, tror att en del av succén är den speciella ungdomskväll som arrangerades.

- Det var en fantastiskt rolig och lyckad kväll som vi ska försöka genomföra nästa år också. Visst fanns det stunder då det snackades lite mycket eller kröp i benen på en del, men så är det ju.

Den speciella ungdomskvällen med kringarrangemang då alla ungdomar under 26 år fick se spelet gratis, var sponsrad av flera företag.

Och sponsorer är nu högprioritet för Madeleine Janssons fortsatta arbete.

- Ja, nu är det bara att jobba på. Jag har precis fått reda på att jag får jobba ytterligare ett år med Himlaspelet. Det ska bli jättekul!

En annan av årets nyheter för att locka publik till spelen var samarbetet med hotellen, där man kunde köpa ett paket med boende och Himlaspelet i ett.

- Vi sålde omkring 70 sådana paket. Jag är säker på att det blir fler nästa år, då vi kom i gång litet sent med den satsningen i år.

Om det ekonomiska resultatet blir lika positivt som publiksiffrorna är ännu oklart. Ekonomin redovisas senare i höst.

ANNKI HÄLLBERG

Mer läsning

Annons