Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Telia har skärpt tonen

Annons

Svar till Vikmanshyttebo:

Signaturen Vikmanshyttebo skriver om vår ton i fakturapåminnelser. Han/hon anser att vi har en ovänlig ton i dessa brev.

Att få en påminnelse är naturligtvis något som alla tycker är otrevligt och jag beklagar att kunden uppfattar vår ton som ovänlig.

2003 ändrade vi våra inkassorutiner. Tidigare hade vi tre steg; påminnelse, krav och inkassokrav. Nu har vi slopat kravbrevet för att få in våra pengar snabbare. Detta är orsaken till att tonen i breven också skärpts eftersom någon mjuk påminnelse inte skickas ut.

Jag tycker att tonen är formell, men inte ovänlig. Jag inser dock att mottagaren tolkar texten allt efter sin egen situation. Texten är för övrigt just nu under översyn.

Hans G Larsson

TeliaSonera Sverige

Mer läsning

Annons