Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Skrämseltaktik vann första pris

Annons

Tillsammans med Rebecka Wallerstein har Linnea Jones i medieprogrammets första årskurs tävlat i Death Trip (ungefär dödsresa).

Det är MHF:s (Motorförarnas helnykterhetsförbund) kampanj i samarbete med Vägverket och Socialstyrelsen. Rebeckas och Linneas bidrag är en affisch föreställande ett barnansikte som till hälften är blodigt och skadat.

Under står texten "Vilken sida väljer du?" med stora bokstäver.

- Vi ville visa hur lätt det är att skada någon. Skrämseltaktiken väcker mer reaktioner än fakta, säger Rebecka.

I går fick tjejerna ta emot 10 000 kronor i pris, pengar som går till hela klassen.

Bidraget går nu vidare till riksfinalen i Stockholm den 26 maj, där tjejerna har chans att vinna 50 000 kronor till.

KARIN DIFFNER

Mer läsning

Annons