Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Siljan turism segrade

Annons

Redan när de två företagen nominerades till två av prisklasserna, var Anders Bjernulf mycket nöjd och såg nomineringarna som en framgång för företagens koncept.

I går delades Trip award 2006 ut och Siljan turism AB vann i kategorin Bäst utnyttjande av marknadsföring och distribution med motiveringen:

"Med utgångspunkt från Siljansbygdens bästa har Siljan turism konsekvent, effektivt samt uppfinningsrikt visat att det går att marknadsföra en bygd utan offentliga medel."

- Det här är jättekul och hedrande. Vårt uppdrag, att marknadsföra Siljansbygden, är en härlig utmaning. Det känns väldigt bra att vi uppmärksammas på den här nivån och att vårt arbete med att ständigt förnya oss ger resultat.

- Personalens djupa engagemang och den breda förankringen som Siljan turism har i bygden är stor del av förklaringen till vår framgång, säger Anders Bjernulf.

Orsa Grönklitt vann i kategorin Årets uppstickare med motiveringen, "Med nytt kapital och ny regi har man vänt förlust till stabil vinst under de sista 24 månaderna.

- Vi är jätteglada och stolta över utmärkelsen och har redan nu uppmärksammats av olika medier, investerare och jag har även fått samtal från fyra kommuner som vill komma och titta hur vi arbetar, säger Orsa Grönklitts vd Torbjörn Wallin.

- Anställda, ägare, styrelse, Orsa kommun, Siljan turism, Nutek, länsstyrelsen, lokala föreningar och över 100 privatpersoner i bygden, alla har de del i detta, säger han.

- Tar vi bort storstadsregionerna är vi största besöksmålet i Sverige. Vi är mycket stora i Turistsverige, men vi jobbar vidare på bred front och fortsätter med marknadsföringen, säger Anders Bjernulf.

Mer läsning

Annons