Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Se upp vid krånglande kortköp!

Annons

Jag var och handlade på lågprisbutik här om veckan. Väl i kassan blev det strul, och kassörskan fick göra om allt fem gånger. Men hon försäkrade att summan bara blivit dragen en gång från kortet.

I verkligheten hade den dragits fem gånger, vilket i stort länsade mitt konto.

Butiken har försökt att rätta till det, genom att be banken sätta tillbaka pengarna, och det skulle jag vara tacksam för. "Sånt här händer inte sällan", var förklaringen jag fick, "speciellt när det är hård kortbelastning i systemet, That's it!"

Men om branchen föredrar att man handlar med kort, som chefen sade, så borde väl för f-n systemet ses över och personalen informeras om vad som händer vid fel, och inte utlova annat.

Ursäkt? Ja, visst fick jag det, men inte förrän jag själv påminde om att det inte ens givits mig en sådan.

Det borde finnas en press på butikerna att vid fel ska kompensation utgå, då kanske de lär av sina misstag. Eftersom de drabbade verkligen får en massa problem. Och förnedrande är det i nästa butik, då kortet saknar täckning.

ARG OCH FÖRBANNAD

Mer läsning

Annons