Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Sara bestred bluffaktura

Annons

När tidningen uppmärksammade Saras situation förra året var det bara några dagar kvar innan räkningen på 4 389 kronor skulle vara betald.

Räkningen gällde "Utnyttjade av internet/telefontjänst".

Eftersom Sara aldrig varit i kontakt med företaget och än mindre utnyttjat deras tjänster, polisanmälde hon ExNet.

Polisen gav henne dock inget stort hopp om att kunna hjälpa till.

- Hela situationen var mycket olustig, berättar Sara som försökte nå företaget per telefon.

- De samtalen kostade mig 2 500 kronor på en månad, vilket är 2 000 kronor mer än de telekostnader jag brukar ha.

Trots telefonsamtalen fick Sara aldrig kontakt med någon på företaget.

- Då tog jag en kopia på räkningen och skrev att jag bestred den och att jag skulle polisanmäla om de fortsatte att kräva mig på pengar. Brevet och kopian både faxade jag och skickade med posten.

Efter det har Sara inte hört något mer från företaget.

- Jag hoppas verkligen att det är över nu!

ANNKI HÄLLBERG

Mer läsning

Annons