Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Så mister man kunder

Annons

Köpte ett par träningsskor för två månader sedan. Vår 13-åring har använt dem varje dag sedan dess och de har redan gått sönder.

Eftersom kostnaden för skorna var under 200 kronor så tänkte vi inte på att spara något kvitto från köptillfället.

Vi åkte tilbaka till butiken med skorna och ville reklamera dem. Biträdet började omedelbart tjafsa om att "hade man inget kvitto så visste hon ju inte om de var köpta där eller någon annanstans".

Jag frågade då om hon verkligen trodde att folk skulle försöka reklamera skor i fel affär. "Det vet man ju inte" fick jag till svar.

I livet gör man varje dag sina egna val. Man kan välja om man vill göra en kund nöjd, till en nettokostnad för butiken på cirka 100 kronor, eller om man vill mista en kund för all framtid.

Enligt konsumentköplagen hade butiken rätt att laga varan tre gånger. Expediten skulle limma dem, men kom tillbaks och sa att de var för dåliga för att ens limma ihop. Och det efter inte ens två månaders användning.

Jag kan tillägga att hos alla övriga butiker i Borlänge har varorna alltid blivit utbytta. Det kallas service.

Jag hoppas att du butiksbiträde, och ledningen som du ringde om denna reklamation, tycker att hundringen ni fått in var värd den dåliga reklam ni fått.

C NORDSTRÖM

Mer läsning

Annons