Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Portar nödiga kunder

Annons

Det är efter en lång tid med mer eller mindre ständiga problem med obehöriga toagäster som Uzlu ser som sista utväg att vända sig till tidningen.

Han upplever att förhållandet med de många obehöriga toabesökarna har nått det ohållbaras gräns.

-Nu vill jag göra klart för alla att pizzerians toalett inte är någon kundtoalett för de som handlar hos Matmagsinet. Det kan inte vara mitt ansvar att hålla deras många kunder med toalett. Jag har inget med matbutiken att göra. Jag tar ansvar för mina egna kunder som ska kunna äta ostört, säger den vid det här laget hårt prövade pizzaföretagaren.

Han kan ge det ena exemplet efter det andra på vad han hittills har fått utstå. Nu har han låst toalettdörren och lämnar bara ut nyckeln till pizzerians gäster. I förekommande fall kan han göra undantag men bara för exempelvis handikappade och gamla personer.

- Ett tag provade jag med att ta en femma i betalning men det fungerade inte heller. En gång var det en person som både pinkade och sket på golvet och dessutom tog med sig tvål och toarullar förmodligen i protest mot avgiften, berättar Uzlu.

Han finner det heller inte förenligt med god hygien att hela tiden ha en strid ström av toalettbesökare samtidigt som gäster sitter och äter i hans servering.

- Och jag kan ju hålla på och städa toaletten samtidigt som jag ska hantera matvaror och baka pizzor.

Uzlu förutsätter nu att MM tar hand om sina nödiga kunder på ett bättre sätt än hittills.

- Med deras stora omsättning har de råd med en riktig kundtoalett som andra livsmedelshallar i stan redan har, slutar den upprörde pizzeriaägaren.

FREDDY NYLUND

Mer läsning

Annons