Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Petri delar ut kramar i tusental

Annons

Vad kampanjen Kärleken i Dalarna främst syftar till är att få dagens Borlängebor att stanna kvar, men även att locka nya människor att flytta till Borlänge. För att informera om fördelarna med Borlänge och allt det roliga som händer i stan har kampanjen varit på plats med en kärlekspatrull under Peace & Love och vid Sportfältet från start under Dalecarlia Cup.

Kramar och bred information om Borlänge är tydligen något som uppskattas. I varje fall att döma av det stora antalet utdelade kramar. Borlänge & Co:s vd Tiina Ohlsson kunde nämligen på tisdagen konstatera att det mål som fanns för antalet utdelade kramar redan uppnåtts.

- Under Peace & Love och Dalecarlia har vi sagt att vi ska krama 1000. Jag tror vi nu är uppe i 3000, berättade Tiina Ohlsson.

- Vi har data uppkopplad och kan bland annat informera om olika aktiviteter i Borlänge och hänvisa till besöksmål och mycket annat, fortsatte Tiina Ohlsson.

Kan 3000 kramar på ganska kort tid stämma? Frågan ställs till Petri Wuopio som med flitigt utdelande av kramar hjälper till att att marknadsföra Borlänge.

- Det stämmer nog att det kan vara 3000, ett trevligt jobb är det i alla fall, påpekade Petri.

Om sitt kramgoa arbete och varför han fått jobbet hade Petri Wuopio egna funderingar.

- Jag kan inget om fotboll, säkert är det därför jag fått jobbet. Fast jag är rätt duktig på att kramas, förklarade Petri.

Men sitt svaga intresse för fotboll till trots trivdes Petri bra bland spelare och ledare på Sportfältet. Så bra att han delade ut specialkramar. En av dem fick fyra av lagmedlemmarna i i Rotebro IS F 12 lag. Samtidigt.

SVEN-ERIK OLSSON

Mer läsning

Annons