Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Papperspåsen fungerar bra

Annons

Det har tidigare varit många klagomål och negativa kommentarer kring Falu energi och vattens sophantering. Bland annat misstrodde många de papperspåsar som bolaget införde för komposten. De misstänktes bli för blöta och gå sönder.

- Som marknadschef får man många negativa synpunkter när folk ringer, säger Jonas Rosén.

Bolaget lät därför göra en enkät bland 300 villaägare för att få reda på vad de ansåg om bolagets renhållning.

208 svarade på frågorna och 90 procent ansåg att systemet för sortering och hämtning var väl anpassat för hushållets behov.

Nära 71 procent ansåg också att bolagets ambitionsnivå var lagom. 4,8 procent ansåg dock att den var alldeles för högt satt och borde sänkas.

Papperspåsarna var inte alls så besvärliga som många befarade. 73 procent av de tillfrågade ansåg att de fungerade bra medan 27,5 inte var nöjda med dem. Det här resultatet är dock Jonas Rosén mycket nöjd med. Ännu gladare är han över svaren på frågan om hur nöjda kunderna är med bolagets bemötande av dem när de ringer och frågar om olika saker.

Hela 95 procent uppgav att de var nöjda.

Bolagets taxor för renhållningen har med jämna mellanrum orsakat ett rejält morrande från kunderna. Men hur de såg på taxorna i dag frågade inte bolaget i sin enkät.

- Men kunderna hade möjligheter att komma med egna synpunkter och det var otroligt få som hade några synpunkter på taxorna, säger Jonas Rosén och tolkar det som att taxorna ändå är acceptabla.

KATARINA RUDBECK

Mer läsning

Annons