Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Nya flygbolaget får bra betyg

Annons

Flygbolaget European som trafikerar linjen Mora-Arlanda sedan den 13 april får klart godkänt av sina resenärer.

Det är Rikstrafiken som genomfört en omfattande kundundersökning på den av staten upphandlade tåg-buss-färje och flygtrafiken på 39 linjer i landet.

För flygbolaget Europeans linje mellan Sveg och Arlanda visar undersökningen att 94 procent av resenärerna var nöjda och bara en procent var missnöjda.

91 procent var nöjda med bolagets tidhållning, fyra procent var mindre nöjda.

94 procent var nöjda med informationen på resan, bara en procent var missnöjda.

Ingen av de tillfrågade var missnöjda med personalen ombord eller med städning eller renhållning ombord.

- Vår ambition är att ha 100-procentigt nöjda kunder, så vi har fortfarande en bit kvar, även om det här resultat ändå är glädjande, säger Niclas Lindberg, marknadschef vid European.

Någon kundundersökning när det gäller Moralinjen har inte gjorts, men en pejling bland personalen på Mora flygplats tyder inte på något större missnöje bland resenärerna. Någon har haft svårt att hitta till incheckningen på Arlanda som ligger i terminal 2, allt medan flygplanet, gaten, går ut från terminal tre.

Eropeans vd Martin Lindskog har dessutom mer eller mindre utlovat att bolaget under maj månad skulle ha ordnat så kallade genomgångspriser, vilket ännu inte var fallet då vi kontrollerade saken på torsdagen.

Mera glädjande för European är dock att den tidiga avgången från Arlanda tisdagen den 1 juni är helt fullbelagd.

STEN WIDELL

Mer läsning

Annons