Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Landstingets telefonpolicy

Annons

Efter det att jag ringt en del samtal för att nå olika befattningshavare på Landstinget Dalarna men gått bet, då de inte svarar eller uppgivit för telefonisterna var de kan nås, tröttnade jag och begärde fram kopia på den interna telefonpolicyn.

Där står: "Telefonservicen viktig i Landstinget Dalarna.

Många, för att inte säga de flesta kontakter med landstinget, sker via telefon. Det är därför viktigt att telefonservicen fungerar bra och att människor blir professionellt och korrekt bemötta.

Respekt för patienter, anhöriga, personal och övriga intressenter måste prägla alla våra kontakter.

Hur Landstinget Dalarna uppfattas bland allmänheten är i hög grad beroende av hur vi sköter vår telefonservice. En god telefonkultur handlar om flera saker, anträffbarhet, kort väntetid och att alltid få svar."

Ingenting av den telefonpolicy som tillämpas i dag fungerar som det är tänkt. Det vet de flesta telefonringare som försökt att nå någon på landstingets kansli och olika vårdcentraler.

Ingalill Persson och de andra betongsossarna i toppen har inte förmågan att se till att telefonpolicyn sköts som det är tänkt. Däremot kan de lägga krut på att förbjuda tobaksförsäljning i lasarettets kafeteria. Burr!

JOHN SILVER

Mer läsning

Annons