Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Klassiker-kommuner satsar på gemensam reklam

Annons

De kommuner som ingår i arrangemangen kring en svensk klassiker: Vasaloppet i Mora, Vansbrosimningen, Lidingöloppet och Vätternrundan i Motala med flera kommer att satsa på en gemensam marknadsföring.

- Målet är att bredda turismen på de olika orterna året om, säger Mora kommuns näringslivschef, Birgitta Pettersson.

Hon berättar att det, på torsdagen, genomfördes ett tredje möte i ärendet med deltagande från berörda turistbolag och kommunrepresentanter samt respektive klassikerarrangör.

I en gemensam broschyr och genom annan information ska både klassikertävlingarna och kommunerna marknadsföras.

Poängen är att de olika arrangemangen är spridda över året. i Vätternrundan nås målgruppen cyklister och i Vansbro badentusiasterna. Därmed kan dessa somriga målgrupper lockas till att cykla och idka friluftsliv i Mora.

Förhoppningen är att den första gemensamma broschyren ges ut i samband med Engelbrektslopet på skidor i början av nästa år.

HANS OLANDER

Mer läsning

Annons