Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Halva Sundborn ringde SOS efter vattenläcka i helgen

Annons

- Sådant kan ju hända, men jag är arg över att ingen på Falu energi och vatten kan ge besked om när läckan ska lagas, säger en Sundbornsbo.

Den vänliga telefonsvarar-damen på vattenbolaget hänvisar till kontorstid på måndag morgon, eller till journumret på SOS Alarm, och dit vill inte Sundbornsbon ringa bara för att fråga.

- Jag tycker det är dålig stil, Falu energi och vatten borde få en riktig kaktus.

- De borde kunna ta in någon för att svara när vattnet är borta mer än åtta timmar, säger Sundbornsbon.

Men under helger är det SOS Alarm som sköter felanmälningar.

- Halva Sundborn har hört av sig. Det är vi som ringer ut jouren och svarar så gott vi kan på allmänhetens frågor när vi har fått besked från jouren, säger en larmoperatör.

Vattnet försvann klockan två, natten mot lördagen. Läckan var lagad vid halv tolvtiden på lördagen.

Mer läsning

Annons