Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Hallå, personalen?

Annons

Det var ett tag sedan jag senast behövde komma till läkare, och jag blev minst sagt förvånad när jag ringde till vårdcentralen. Det är ingen människa som svarar utan en inspelad röst som talar om för mig vad ska jag göra.

Jag vill inte bli uppringd när de vill (eller har tid) utan när jag har tid. Inte kan man sitta och vänta på att de ska ringa upp mig, jag kanske inte kan prata i telefon den tid på dagen när de kan ringa mig.

Vart tog personalen vägen, undrar jag? Är det verkligen så illa inom sjukvården att det inte finns resurser för att ha en person som svarar i telefon när man ringer? Jag är trött på alla dessa telefonsvarare som bara säger vilka knappar ska man trycka på om man ska ha det ena eller den andra.

Vart är svenska samhället på väg? Vart är sjukvården på vägen? Ska den robotiseras?

Skär ner på lönerna för cheferna som sitter högst uppe i landstinget så har ni råd med personal som kan svara i telefon.

Om jag som är ganska ung tycker att det är besvärligt att prata med telefonsvararen, vad tycker då de gamla som har upplevt andra tider? Stackars dem!

TILLFÄLLIGT SJUK

Mer läsning

Annons