Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Grinigt på bussen

Annons

Vi personliga assistenter och brukare har som ett led i vår sociala träning att åka buss. Måndagen den 14 mars hade vi tänkt åka buss från centrum till Skräddarbacken och tillbaka.

Detta hade säkert också fungerat utan incidenter om inte busschauffören haft en av sina allra sämsta dagar.

Vid ändstationen längst upp i Skräddarbacken brukar vi sitta kvar i bussen tills det är dags att åka tillbaka mot centrum. Men inte denna dag.

Nu blev vi avhysta från bussen på ett mycket spydigt och arrogant sätt. Hon hade tydligen order att bussen skulle tömmas vid ändhållplatsen. Och denna regel gick inte att göra några undantag från.

Det må så vara, men varför bära sig åt så att vi kände oss kränkta? Än svårare måste detta bemötande ha käntsför en utländsk kvinna, som inte förstod varför hon skulle stiga av och heller inte fick den minsta förklaring till detta.

Dalatrafik borde verkligen se till att den personal de anställer är lämplig för serviceyrken, en och annan charmkurs skulle nog heller inte sitta fel.

Ett vänligt bemötande gör så mycket, brukar det heta. Och den regeln borde även införas på Dalatrafiks bussar.

3 BRUKARE

Mer läsning

Annons