Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Gahnshag visste att FFF inte var ett registrerat varumärke

Annons

Det spelade ingen roll för affären att FFF inte var ett regisserat varumärke.

- Varumärken uppstår ju så fort de blir kända och då fungerar de som sådana och har ett värde, säger Jonny Gahnshag.

Han har inte varit med under FFF:s alla turbulenta år och hade därför inte historien med KPMG:s kritik mot Good will-posterna klart för sig när prissättningen för FFF-namnet skulle göras. Men det kan ha varit dessa siffror som ändå styrde prissättningen.

- I diskussionerna med kommunala tjänstemän och personer som tidigare suttit i FFF:s styrelse sades det att FFF tidigare varit värderat till en miljon kronor, säger Jonny Gahnshag.

Han tyckte därför att 500 000 kronor var ett bra pris för något han ansåg mycket viktigt för kommunen att behålla och få kontroll över.

- 500 000 kronor för ett varumärke vad det än månde vara är inte dyrt, säger han.

Det var aldrig aktuellt att ta in en oberoende värderingsman för att sätta prislappen, uppger han vidare.

- Det kostar ta mig sjuttsingen lika mycket att ta in en konsult som att köpa varumärket så det var det inte värt att göra, säger han.

Han har nu blivit medveten om att kommunrevisionens ordförande Lars Munters funnit fel i hanteringen av hela frågan.

- Är det så att vi inte har bra rutiner eller rutiner som folk inte känner sig nöjda med så får vi väl bättra oss, säger han.

KATARINA RUDBECK

Mer läsning

Annons