Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Frågor kring krånglande traktor

Annons

Med humor kämpar Gunnar Hansson vidare för att ta reda på om hans traktor verkligen blev reparerad. Eller om det var en luftfaktura han fick i sin hand, vilket han misstänker.

Historien började när kopplingen på Gunnar Hanssons Valmet traktor började krångla. Han ringde verkstaden som hämtade traktorn samma dag. Två dagar senare var traktorn reparerad och klar.

En faktura medföljde, enligt denna var kopplingen utbytt mot en ny. Gunnar Hansson reagerade direkt då

Kopplingen borde inte vara slut ännu och fakturan betalades.

Tre år senare var kopplingen trög igen. Gunnar tog fram instruktionsboken och läste sig till att det enda som behövdes var tio droppar olja.

- Det återkommer med tre års intervaller att kopplingen blir trög och jag smörjer lite grann och det blir bra, berättar Gunnar.

Gunnar Hansson begärde ett fakturaunderlag med en plockningslista från lagret och namnet på den som gjort jobbet men har än i dag inte fått dessa uppgifter.

- Det är också brukligt att man får utbytta reservdelar i retur, säger Gunnar Hansson, som inte heller hittar några synliga tecken på att kopplingen bytts ut.

Traktorn har i efterhand inspekterats av Lantmännens serviceingenjör men Gunnar vill nu att det görs av en oberoende verkstad. Enligt Per Åke Johansson på Lantmännen är detta inte en reklamationsfråga och ärendet är därför avslutat hos dem.

KARIN PAULSSON

Mer läsning

Annons