Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Farligt blir ofarligt i Gränges

Annons

När barn och vuxna på Notgården korsar järnvägen samt riksvägen vid Jetmacken är det konstigt nog farligt, men när samma väg och järnväg korsas av barn och vuxna vid Kyrkbacken i Grängesberg är det tydligen ingen fara längre.

Enligt en känd s-politiker från Ludvika (som vill bygga ett äventyrsbad i Ludvika med lånade pengar) måste man se till att barnen inte korsar det farliga stället, för några pengar till en tunnel eller gångbro finns inte.

Är det så att barnen i Grängesberg är lydigare och gärna tar en omväg på någon kilometer?

Tyvärr inte utan järnvägen och vägen korsas dagligen av barnen på väg till och från skolan.

Prioriteras Ludvika för att röstunderlaget är så mycket större där.

Vem bestämde att tunnlarna skulle byggas i Ludvika och inget i Grängesberg? Varför går det bra att låna pengar till ett äventyrsbad men inte till trafiksäkerhetshöjande åtgärder?

SF

Mer läsning

Annons