Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

"En rad missförstånd"

Annons

Enligt honom kom Beltaci med bilen till Bilmetro för att den inte gick som den skulle och att den läckte kylvatten.

- Vi fixade felen och samtidigt påpekade vi annat som var fel och som borde åtgärdas, säger Halvars.

Raden av brister blev lång och det hela gjorde att kostnaderna skenade iväg. Men enligt Halvars godkände Beltaci det hela och jobben påbörjades.

- Vi erbjöd honom att få bilen gratis förbesiktigad och då hittade vi ytterligare ett par fel, bland annat att höger spindelled var helt slut, berättar Halvars.

Alla fel som hittades hann de inte med att fixa och detta, enligt Halvars, för att Beltaci ville ha bilen före påsk.

Det som återstod var bland annat ljusinställningen som satt fast och ett trasigt dimljus.

Detta framgår dessutom av den faktura som Bilmetro sammanställt. Problemet var bara det att den fick inte Beltaci förrän flera dagar senare och efter att han besiktigat bilen.

- Jag informerade honom om de fel som fanns kvar att åtgärda och uppenbarligen har han inte uppfattat det, säger Halvars.

Att sedan bilprovningen hittade glapp i vänster spindelled medger Halvars är en brist.

- Vi har inte den specialutrustning som behövs för att kontrollera det som bilprovningen gör, vi bryter bara med ett järn för att se om det finns glapp, säger Halvars.

Han tror att den här historien handlar mest om missuppfattningar och missförstånd.

- Vi har haft ett dialogproblem och missuppfattat varandra, konstaterar Halvars.

Fettah Beltaci avböjer Halvars erbjudande om att de ska stå för kostnaden för ombesiktningen.

- Jag lämnar in bilen på en annan verkstad och så sköter jag ombesiktningen själv, säger Beltaci.

SVEN THOMSEN

Mer läsning

Annons