Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Destruktiv service?

Annons

Jag gjorde mig besväret att ta med en liten burk piller, som legat för länge, till stan för att lämna in den på Apoteket. De tog inte emot den: "Det är hälsokost".

Då gick jag till Hälsokostaffären i samma hus. De tog inte emot den: "Det är inte vi som sålt den".

Därför har jag två frågor till apoteket och hälsokosten:

1. Hur mycket pengar sparade ni på att inte slänga burken bland övriga som går till destruktion?

2. Har ni gått någon kurs i service?

Nu blir det Björnhyttan.

Svar direkt:

Det är beklagligt att du känner dig illa behandlad. Vi i Life-butiken försöker alltid att vara vänliga och tillmötesgående mot våra kunder. Du är välkommen in i butiken så vi får gottgöra dig på något sätt.

Vi på Apoteket Liljan ber om ursäkt om Gunnar Fernkvist anser sig illa behandlad av oss, det är absolut inte vår mening. Apoteket tar emot alla läkemedel och kemiska produkter som är sålda av oss för destruktion så att de inte ska hamna i miljön.

Det händer ganska ofta att vi får frågor om andra produkter också och vi brukar kunna ta emot enstaka förpackningar men det är inte vår skyldighet att destruera dessa.

Kunden informeras alltid om att nästa gång måste de lämna produkten, precis som Gunnar Fernkvist tänker göra, till någon av kommunens återvinningscentraler eller till den affär som sålt varan.

Vi beklagar än en gång det inträffade .

GUNNAR FERNKVIST SUSANNE FALCK LIFE-BUTIKEN ANITA HELLDÉN KS-FARMACEVTAPOTEKET LILJAN

Mer läsning

Annons