Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

De tävlar i SM i kundtjänst

Annons

Borlänge energis kundcenter får 20 000 telefonsamtal om året. Lena Arvidsson, Håkan Andersson, Ewa-Lill Pettersson och Lars Samuelsson klarar de flesta frågor.

-Kunden ska alltid få ett svar. Kan inte vi, så kopplar vi vidare, säger Lars Samuelsson.

SM i telefoni och kundservice är en årligen återkommande tävling. Borlänge energi är nominerat i klassen contact center, miljö och energi.

Med i bilden finns även Elverket Vallentuna EL och Växjö energi. Vinnaren presenteras i början av februari 2006.

SM startades 1992-1993 då lokalradion i Skåne utlyste en tävling om bästa telefonservice. Åren 1993-1999 arrangerade Telia. Från år 2000 har företaget Q Survey arrangerat tävlingen.

Deltagande företag bedöms på punkter som allmän attityd, bemötande, engagemang, rätta svar, kunskap, effektivitet, initiativ, och tydlighet.

200 samtal rings till varje deltagande företag och bedöms efter den upplevda kvalitén på kundservicen.

-Vi har lite olika specialiteter allihopa och kompletterar varandra väldigt bra, berättar Lars Samuelsson.

JERRY BRODIN

Mer läsning

Annons