Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

De tar upp kampen

Annons

Det råder tider när kundrelationer ska underhållas och utvecklas till något bra och bestående. Tidigare Globenevenemang från Leksandshåll har slagit väl ut (se gårdagens FK).

- Vi har sett det här med Globen, säger Klockargårdens Anders Sandberg. Ett suveränt sätt för Leksand att fånga sina kunder.

Gårdagen blev en lyckad tillställning. Sandberg tog emot kunder från både Gävle-Dalaområdet men även Uppsala.

Sandberg tycker det var bättre att vara med och stötta projektet när det nu var hemmavid. Han tror att fler hotell i Tällberg hade stöttat om de hunnit anmäla sig.

2000-talets konkurrenssamhälle är vad det handlar om. Tällbergshotellen är med på noterna. En professionell marknadsföring är A och O i dagsläget. Att bygga relationer och att träffa kunder på ett avslappnat och naturligt sätt. De åtta hotellen i samverkan ska stå sig starka.

- Våra konkurrenter finns inte tvärs över gatan.

Weekendresor till London, Paris eller Öland har Tällbergsfolket bland annat att tampas med.

Tällberg ska marknadsföras som en ny upplevelse. Anders Sandberg nämner kulturen på Klockargården eller affärsin-riktningen på Dalecarlia.

- Åtta olika hotellupplägg. Ambitionen är att vi ska göra mer tillsammans.

Hotellchefsmötena i Tällberg har redan pågått en tid. Närmast väntar sportlovet. Hotellen marknadsförs tillsammans med Siljan Turism. Exempelvis arrangerar var och ett av hotellen en daglig aktivitet för barn och ungdom som till exempel knattedisco, sagostunder, skidåkning och bakning i bystugan.

- Vi vill få tillbaka känslan av att åka till pensionat eller hotell.

Slår samarbete och framtida positiv utveckling väl ut kommer givetvis "Siljanshallen" in i bilden som grädde på moset.

CHRISTER KLOCKARÅS

Mer läsning

Annons