Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

"Brister i kommunikation mellan kund och personal"

Annons

Distriktschefen Robert Heldring, distriktschef för bilprovningen, är insatt i ärendet och har pratat med kunden som framfört sina synpunkter.

-Jag har pratat med personalen på stationen, de skulle försöka ta in honom under dagen om tid fanns. Alternativet var en ny tid, men han har valt att stå kvar på chans, säger Heldring som erkänner att det är en klar brist att informationen varit bristfällig mellan kunden och personalen på stationen.

Heldring menar också att det inte är någon enkel ombesiktning, utan att det är ett tungt fordon och dessutom ett importfordon. Han bedömer att registreringsbesiktningen skulle ha tagit cirka en timme.

Enligt Heldring kan inte heller den här typen av fordon tas in på ombesiktning utan tidsbokning, det gäller bara personbilar.

GÖRAN PERSSON

Mer läsning

Annons