Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Borlänge energi placerade sig i toppen

Annons

När SM i telefoni och kundcenter avgjordes tog Borlänge energis kundcenter en topplacering.

Det blev "silvermedalj" - efter segrarna Elverket Vallentuna El.

Beviset på framgången, en liten staty, pryder nu sin plats i kundcenter på Nygårdsvägen.

-Vi är nöjda, vi kan inte klaga, säger Ewa-Lill Pettersson som tillsammans med Lena Arvidsson, Håkan Andersson och Lars Samuelsson klarar de flesta frågor.

Och det blir en hel del att svara på. Cirka 20 000 samtal om året. SM i telefoni och kundservice är en årligen återkommande tävling. Borlänge energi deltog i klassen contact center, miljö och energi.

SM startades 1992-1993 då lokalradion i Skåne utlyste en tävling om bästa telefonservice. 1993-1999 arrangerade Telia. Därefter har företaget Q Survey arrangerat tävlingen.

De som deltar bedöms utifrån kriterier som allmän attityd, bemötande, engagemang, rätta svar, kunskap, effektivitet, initiativ, och tydlighet. 200 samtal rings anonymt till varje deltagande företag.

0243-644 02

jerry.brodin@daltid.se

JERRY BRODIN

Mer läsning

Annons