Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Bilprovningen bevisats bli bara bättre och bättre

Annons

Sedan förra mätningen genomfördes (2004) har kundnöjdheten ökat med sju procent och ligger i dag på 95 procent.

- Det här är jätteroligt. Vårt arbete med att förbättra kundbesöket och att hålla en hög service på stationerna visar att vi har lyckats, medarbetarna har gjort ett väldigt bra jobb, säger distriktschef Robert Heldring i ett pressmeddelande.

I distrikt Gävle-Dala ingår stationerna: Avetsa, Bollnäs, Borlänge, Edsbyn, Falun, Gävle, Hedemora, Hudiksvall, Ljusdal, Ludvika, Malung, Mora, Rättvik, Sandviken, Söderhamn, Tierp, Vansbro och Östhammar.

Ser man till hela Sverige är 93 procent av Bilprovningens kunder nöjda med sitt besök.

Det är sjunde gången Bilprovningen genomför sin kundnöjdshetsmätning bland privatkunder i hela landet.

Målgruppen har varit privatpersoner som gjort en kontrollbesiktning under mars 2006. 100 intervjuer per station, totalt 17 395, har gjorts.

ANDERS NORIN

Mer läsning

Annons