Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Beklagar förseningen

Annons

Svar till Marianne Hannerz, angående postens dröjsmål, 2/8.

Jag beklagar verkligen att Marianne Hannerz försändelser från Schweiz blivit så kraftigt försenade. Tyvärr händer det ibland att inte alla försändelser levereras i rätt tid, av olika anledningar.

I detta fall, med utrikes avsända försändelser, finns det ju också ett flertal möjliga felkällor som inte enbart ligger inom Sverige.

Posten i Sverige håller mycket hög kvalitet när det gäller den brevbefordran vi distribuerar: cirka 20 miljoner försändelser varje dygn och enligt oberoende mätningar av leveranskvaliteten ligger vi i topp bland postföretagen som har liknande mätningar.

För att Posten ska kunna fortsätta vara ett distributionsföretag att lita på vill vi gärna att våra kunder reklamerar sådana här förseningar till vår Kundtjänst på tel 020-23 22 21. Det är vår chans att hitta en förklaring och eventuella felkällor för att ständigt kunna förbättra leveranskvaliteten.

Med vänlig hälsning, Leif

Lundell, Informationschef för Posten i Dalarna

Mer läsning

Annons