Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Arla har sålt Milkos varumärken

Arla har nu sålt tre Milkovarumärken

Annons

Arla har sålt Milkos varumärken Fjällfil och Fjällyoghurt till Norrmejerier och Bollnäsfil till Gefleortens mejeriförening. Försäljningen är en del av de krav som Konkurrensverket ställde för att godkänna fusionen mellan Arla och Milko i november.

– Fjällyoghurt, Fjällfil och Bollnäsfil är omtyckta produkter med starka varumärken som Milko vårdat väl och det känns bra att Norrmejerier och Gefleortens mejeriförening nu kan ta arbetet vidare, säger Arlas Hans-Åke Hammarström som ansvarar för Milkos integration i Arla och för försäljningen av varumärkena.

Försäljningarna har godkänts av Konkurrensverket.

Fram till den 7 maj kommer de tre produkterna att fortsätta att säljas med Milkos logotyp, därefter tar de nya ägarna över

I mejeridiskarna börjar nu Milko bli historia. Produkt efter produkt får nu varumärkesbyte från Milko till Arla i takt med att Milkos gamla lager av förpackningar tar slut. I vissa fall räcker de gamla lagren fram tills i maj.

Mer läsning

Annons