Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Arbeten som säkras

Annons

Det är dock inte klart i dagsläget om det blir tal om nyanställningar.

- Vi har inte kommit så långt i vår planering att vi kan titta på det, säger Karl-Ivar Fred, ansvarig för telefoniverksamheten inom Manpower.

Eventuella beslut om nyanställningar fattas först under andra halvåret i år.

Omorganiseringen inom företaget handlar främst om att strukturera verksamheten och bygga vidare på den kompetens som finns.

Medan anställda i Stockholm, Umeå och Kalmar varslas om uppsägning, säkras arbetstillfällena i Borlänge.

- När det gäller telefoni så kraftsamlar vi i Borlänge, säger Karl-Ivar Fred.

Telefonicentret i Borlänge har 110 anställda.

Kontoret har sina lokaler i Kupolen och etablerades så sent som 2002. De relativt nya lokalerna är en bidragande orsak till att företaget nu koncentrerar delar av verksamheten dit.

Verksamheten i Borlänge består av två grenar: dels av telefonister som kopplar samtal, dels av ett så kallat contactcenter som hanterar kundärenden åt olika företag.

Bakgrunden till omorganisationen inom Manpower är ett samgående med tjänsteföretaget Ingroup. Syftet är att rationalisera verksamheten.

MATEJ SLAVIK

Mer läsning

Annons