Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ändra tonen Teliasonera!

Annons

Hur bemöter Teliasonera sina kunder egentligen? Som halvstatliga har man tydligen ingen press på sig vad gäller bemötandet till sina kunder. Man har ändå greppet om själva telenätet.

Det jag tänker på är de obehagliga hotelser man skickar till sina kunder på fakturorna redan vid första påminnelsen. Jag trodde inte mina ögon när denna charmfulla post kom till mig, när jag tydligen hade missat betala en faktura.

Man skriver: "Om betalning inte kommit oss tillhanda senast åå-mm-dd kommer fordran att överlämnas till inkasso och inkassokostnad tillkommer. Vid utebliven betalning kommer abonnemanget att stängas helt och öppnas när betalning kommit oss tillhanda.

I de fall abonnemanget annuleras måste nytt avtal tecknas. Dröjsmålsränta, påminnelseavgift och ev. öppningsavgift faktureras på kommande faktura".

Som ironisk eftersläng på detta avslutas hotelsen "Med vänlig hälsning".

Alla kan vi göra våra misstag. De flesta tror sina kunder (som man är rädd om) om gott och skickar dem en påminnelse som inte är något annat än en påminnelse.

Hotet om inkasso kommer först i ett senare skede. Det finns utbildningar och en väl vedertagen policy på hur man bör bemöta sin kundkrets, varför anser sig TeliaSonera stå över detta?

Som samhället är uppbyggt i dag är telefonen en nödvändighet och ingen lyxvara. Jag tänker på alla äldre och handikappade som är beroende av telefonen i sitt dagliga liv, både för kontakt med andra och som en säkerhet.

Är inte dessa kunder värda ett bättre bemötande? Gör aldrig TeliaSonera några misstag?

Vikmanshyttebo

Mer läsning

Annons