Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Törs vi lita på Icas datorer?

Annons

Jag är en fattig och handikappad pensionär som lockades att ta mig till Kupolen och Ica för att inhandlafem kartonger med färdiglagad Dafgårdsrätter för 79 kronor.

När jag kom hem med varorna jag hade handlat så fick jag på kvittot se att det var ordinarie prisjag hade fått betala.

Jag fick krångla mig ner till Kupolen igen, med rollator och buss,för attvisa upp kvittot för kassörskan. Som skyllde på att det var fel på datorn.

Jag fick mina 30 kronor och 50 öre som de hade tagit för mycket tillbaka, precis som kunden före mig fick.

Sedan gick jag in i affären för att köpa fem kartonger till av varan och blev än en gång krävd på fullt pris när jag drog mitt Ica-kort i läsaren. Men eftersom jag då inte köpt något annat upptäckte jag felet direkt och vägrade godkänna beloppet, varpå felet rättades till omgående.

Detta tog mig flera timmar och en massa krångel. Ica borde kompensera oss som fått extra besvär för detta anser jag. Men de kanske resonerar som så: Att går det så går det.

Mycket fult.

Att de vågar, nu när konkurrensen hårdnar och när billighetsaffärer dyker upp hela tiden. Men de får väl vad de förtjänar.

Att vara köptrogen för att var snäll mot en affär, det är knappast tänkbart när de behandlar sina kunder så nonchalant.

ARG OCH BESVIKEN

Mer läsning

Annons