Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Pinsamt långa dröjsmål av Posten

Annons

Posten kör med felaktig marknadsföring på sina bilar.

Den 19 juli svarar informationschef Birgit Karlsson signaturen "Mycket besviken och missnöjd med postens porton" att hänsyn ska tas till flera faktorer än enbart portokostnader.

Skulle det i så fall vara distributionen?

Exempel 1: Veckan före jul avsänds ett brev, vikt cirka 500 gram från Schweiz med julhälsningar. Detta anländer den 13 januari då vi slänger ut granen, tre veckor på väg i Sverige.

Exempel 2: Den 24 juni avsänds åter ett brev, vikt 630 gram porto cirka 72 kronor, som anländer den 8 juli. 15 dagar på väg. Tulldeklarationer i ordning, mycket tydlig adress.

Det är minst sagt pinsamt att avsändare, inte inom rimlig tid, kan få bekräftelse på att avsänt material kommit fram.

Kan "pålitlig partner" ge en förklaring till de långa dröjsmålen inom Sverige?

MARIANNE HANNERZ

Mer läsning

Annons