Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Nu gör företaget en större utredning

Annons

För en månad sedan skrev tidningen om Frida Lenard i Bojsenburg som hade upptäckt en häftklammer i en jordgubbsstång som hon hade börjat äta på. Föräldern Suzanne tyckte att det var obehagligt att hitta en metallbit i barnets godis.

Hon vände sig till den butik där de köpt stången. Handlaren vände sig i sin tur till tillverkaren, Toms gruppen i Danmark. Efter ett par veckor har svaret kommit till butiken. Brevet har skrivits av kvalitetsavdelningen på Toms gruppen. Företaget säger inte rent ut att det är ansvarig för misstaget men det är inte långt ifrån.

³Hur det kan sitta en metallbit i jordgubbsstången kan vi inte säga. Metalldetektorn som vi har i fabriken ska normalt se till att den blir bortsorterad", skriver företaget.

Bolaget tillägger att det ska göras en större undersökning för att undkomma liknande fel i framtiden.

Företaget skickade med 15 godisstänger till familjen som fick godiset med häftklammern.

Suzanne Lenard är ganska nöjd med det svar hon har fått på sin reklamation och tycker att hon fått respons från tillverkaren.

KENNETH WESTERLUND

Mer läsning

Annons