Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Fåfänga expediter

Annons

Visst är det så att många kunder får ett dåligt bemötande i de lite mer speciellt inriktade modebutikerna.

Servicen är inte speciellt mogen och utvecklad. Man kan fundera över expediters människosyn. Borde man inte tänka på hur man ska förhålla sig till kunder när man arbetar i en butik?

Genom kläder visar man sin personlighet, sin status. De flesta tycker att kläder är kul, men egentligen är kläder ganska så ytligt. Det är väl ändå människan som bär dem som räknas.

Så alla ni klädesexpediter, ta er en funderare på bemötande och er människosyn. Har man en butik för alla eller vill man bara "slösa" sin dyrbara tid på de som redan bär de rätta plaggen?

Till er alla inom kläd- och modebranschen: Ta hand om alla kunder på ett rättvist och värdigt sätt.

C/O RODEO DRIVE

Mer läsning

Annons