Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Bryr sig om i Rättvik

Annons

I Falu Kuriren den 10 juni kritiserar Lars Persson, kommunfullmäktige i Rättvik, kommunens näringslivsansvariga, Gunilla Jacobsson, för att hon inte mera aggressivt marknadsför Rättviks kommun. Tidningsartikeln ger vid handen att Gunilla Jacobsson (GJ) tycker att kritiken är diffus. Jag förstår henne väl.

Hur ska man kunna marknadsföra kommunen om man inte

får medel därtill?

Kravet på särskilt tillskott för marknadsföring torde ligga närmare till för en kommunfullmäktigeledamot att i sitt forum föra fram krav på speciella medel för marknadsföring.

Om den politiska majoriteten delar uppfattningen att särskilda budgetmedel ska tillföras Närvik för särskilda marknadsföringsinsatser, är jag säker på att mycket skulle hända.

Gunilla Jacobsson är, som jag känner henne, idé- och initiativrik, men hindras av ekonomiska skäl att presentera Rättvik på annat sätt än genom Siljan Turism och Region Siljan. Ge henne fria händer och ekonomiskt bistånd i erforderlig omfattning så kommer alla att vara nöjda.

Ett utomordentligt effektivt sätt, att välja Rättvik som bostadsort är annars, att använda sig av den så kallade mun mot munmetoden.

Vid den senaste kommunsafarin, där jag deltog, träffade jag två par, som bosatt sig i Rättvik därtill rekommenderade av andra nyinflyttade. På vilket sätt hade de lockats att välja Rättvik?

"Jo, för att här bor människor som bryr sig om!"

Lars Åkerlund

Mer läsning

Annons