Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Falun

Insändare
Dåligt bemötande på akuten

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

"Ta lärdom av avdelning 15 och 27 hur man möter patienter, för akutens personal är under all kritik." Det skriver signaturen Alfred.

Bild: Arkivbild, Anna Klint

Annons

Blev opererad den 1 december och sedermera inlagd på avdelning 15 på Falu lasarett. Mycket bra personal och kunnig gällande urologi, men jag fick kärlkramp och låg med svåra smärtor. Nitroglycerintabletter hjälpte inte. Personalen tog EKG men förstod sig inte på apparaten. Det slutade med hjärtinfarkt för min del, men som tur var överlevde jag.

Jag efterlyser bättre kommunikation med avdelning 27, hjärtavdelningen, som är kunnig på området. Blev sedermera flyttad till avdelning 27.

Annons

Annons

Fick därefter besöka akuten för smärtor, men där möttes man av en sjuksköterska som hade ett uppträdande som passade bättre i en vaktkur på Dalregementet än i möte med en sjuk patient.

Förövrigt införd på ett rum med kraftiga smärtor. Sedan kom en sköterska med en EKG-apparat som hon inte förstod sig på, hon flyttade elektronerna hit och dit och dom fick man åka hem med. Något svar fick man inte. En läkare tillfrågades och svaret blev ”jag har inte tid” och det kanske räddade mig.

Mitt tips är: Ta lärdom av avdelning 15 och 27 hur man möter patienter, för akutens personal är under all kritik.

Alfred

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy