Annons

Annons

Insändare
INSÄNDARE: Smidigt att ringa vården – fler borde ta efter

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

"Jag förstår faktiskt inte problemet, regionen har en smidig lösning som så oerhört många företag och institutioner borde ta efter." Det skriver Erik Lind i ett svar till Ken Swedenborg.

Bild: TT, Lina Hård

Annons

Angående Ken Swedenborgs (FFS) debattinlägg ”Det är en skandal att ingen svarar när man ringer vården” den 7/10.

Jag slår ett nummer, får lämna mitt telefonnummer, blir upplyst om när jag blir kontaktad. Detta innebär att jag slipper sitta i telefonkö och höra att jag har ”plats 50 i kön och vi jobbar så fort vi kan” och kan dessutom pyssla med annat tills jag blir uppringd.

Skulle det vara mer akut så kontaktar jag – naturligtvis – akuten

Jag förstår faktiskt inte problemet, regionen har en smidig lösning som så oerhört många företag och institutioner borde ta efter.

Men KS menar alltså att det är bättre att anställa fler som sitter och svarar i telefon än att förstärka den personal som verkligen behövs?

Annons

Man blir allt lite mörkrädd när man ser hur vissa politiker vill använda skattepengarna – andras pengar.

Erik Lind

Annons

Annons

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy