Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

REPLIK: Att göra Korsnäsvägen fyrfilig borde minska utsläppen - inte öka dem

Annons

Reidar Sjödén slår i en debattartikel i DT den 10/10 fast att man som S, C och MP ska behålla nuvarande trafikplanering men göra små förändringar som ska underlätta för fordonen. Men, alla vet att trånga passager med mycket trafik gör att fordonen blir stående långa perioder med massor av onödiga och farliga utsläpp. Gör man däremot som M vill och gör genomfarten fyrfilig kommer passagen att löpa mycket bättre med någorlunda jämnt fart och mycket färre utsläpp.

Tittar man sedan på infarten från söder och öster så kommer man nu där till gamla genomfarten som nu är en "öken" och otroligt ful för att befinna sig i Dalarnas största kommun. Hur kunde man missa detta när man planerade för stationsområdet?

Jag håller dock med Reidar Sjödén om att det tidigare utanför Johanssonska fastigheten fanns en mycket vacker park. Den borde man anlägga på nytt. Man kan även bygga ett parkeringsgarage i gamla genomfarten samt bygga bostäder där med mera så att man slipper skåda över den fula ogräsbebuxna ödemarken.

Detsamma gäller även för Holmgatans förlängning där det också finns en ödemark. Här måste kommunen eller annan byggare få tillstånd att bygga så vi får en stad vi kan vara stolta över!

Johan

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare
Annons
Annons
Annons