Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

De vill se fler kvinnliga äventyrare – Moraföretag lanserar kampanj

Morakniv lanserar tillsammans med vandringsbloggaren Angeliqa Mejstedt en kampanj som ska få fler kvinnor ut i naturen.

Annons

I kampanjen uppmanas kvinnliga äventyrare att dela med sig av inspiration till andra.

Syftet med kampanjen #kvinnligaäventyrare är att inspirera fler kvinnor till att upptäcka friluftslivet. Kampanjen ska pågå under våren, och avslutas med ett evenemang i Västerås den 6 maj.

– Det är dags att fokusera på oss tjejer nu. Den stereotypa friluftsmänniskan har alltför länge varit man, på samma sätt som det mesta av utrustning, evenemang och kommunikation anpassats för och riktats mot en manlig målgrupp. Där vill vi göra skillnad. Naturen är och har alltid varit öppen för alla, det gäller bara att se och upptäcka alla möjligheter. Tillsammans kan vi fylla hashtagen kvinnliga äventyrare med glädje, pepp, driv och styrka, så att fler inspireras att våga ge sig ut och testa, säger Emelie Bröms, kommunikatör på Morakniv, i ett pressmeddelande.

Tanken är att kvinnor ska dela med sig av sina äventyr på genom att tagga sina bilder med #kvinnligaäventyrare i sociala medier.

DT-APPEN: Håll dig uppdaterad – ladda hem DT-appen för IPhone och Android här

DD-APPEN: Alltid senaste nytt från dalademokraten.se i vår app för IPhone och Android

Annons
Annons
Annons