Brottsplats
Kommentarer (52)
Lena (Ej registrerad) 10 mar 2013 00:20
Adam (Ej registrerad) skrev:
Man kan bli mörkrädd för mindre. Det man reagerar på är inte enbart det som hänt utan vissa människors inställning till detta. Man får innerligt hoppas att signaturen "kennelägare" i verkligheten inte har kennel. Eller "frihet" som skriver att "ett djur kan inte må dåligt av att bli sexuellt utnyttjat då den inte förstå sig på de begreppet". Den logiska slutsatsen av detta tänk är att det är helt okej att ge sig på någon som inte "förstår sig på begreppet". Man önskar att dessa individer kunde vakna upp någon j*vla gång och inse att deras resonemang brister. Förbjud sex med djur!
frihet (Ej registrerad) skrev:
bevisa det då,uppge en källa där man kan bevisa att en hund lider av att ha sex med en människa,och vart går gränsen ,då får sticka in en hand i en ko för att kolla om den är gravid ,men inte din snopp,va tror du är mest obehagligt för kon
I just detta fall har barnen hört hunden skrika av smärta varje natt då den tvingats till sex i föräldrarnas sovrum. Räcker skrik av smärta som bevis för dig?
Johan (Ej registrerad) 9 mar 2013 12:48
Djursexet är väl personens minsta "störning". Hujeda mig, tänk på att det finns småbarn i den miljön, och det kombinerat med alkohol är nog ingen hit......
Äcklad (Ej registrerad) 9 mar 2013 11:35
Varför inte släppa in dom i en kalvtjäte? Kalven DIAR 10 -15 liter / dag. Men då skulle väl djurägaren bli anmäld för brott och misshandel. Ni som har gjort det här , har ni överhuvud taget tänkt på hur era nära och kära mår? Ni ska veta att det är era barn som får lida.
frihet (Ej registrerad) 8 mar 2013 22:16
Adam (Ej registrerad) skrev:
Man kan bli mörkrädd för mindre. Det man reagerar på är inte enbart det som hänt utan vissa människors inställning till detta. Man får innerligt hoppas att signaturen "kennelägare" i verkligheten inte har kennel. Eller "frihet" som skriver att "ett djur kan inte må dåligt av att bli sexuellt utnyttjat då den inte förstå sig på de begreppet". Den logiska slutsatsen av detta tänk är att det är helt okej att ge sig på någon som inte "förstår sig på begreppet". Man önskar att dessa individer kunde vakna upp någon j*vla gång och inse att deras resonemang brister. Förbjud sex med djur!
bevisa det då,uppge en källa där man kan bevisa att en hund lider av att ha sex med en människa,och vart går gränsen ,då får sticka in en hand i en ko för att kolla om den är gravid ,men inte din snopp,va tror du är mest obehagligt för kon
frihet (Ej registrerad) 8 mar 2013 22:11
frihet (Ej registrerad) skrev:
kan man bevisa att djur far illa av tidelag,ja menar för en hund är de ju fult naturligt att den parar sig,hur bestämmer man att djuret far illa,ett djur kan inte må dåligt av att bli sexuellt utnyttjat då den inte förstå sig på de begreppet ,så hur vet man att djuret verkligen far illa,borde vi inte ha sexuell frihet även om man anser att den sortens sex är äckligt ,vart går gränsen
gökan (Ej registrerad) skrev:
men snälla nån,,ge dig din lilla perversa människa!!
så man är pervers för man ställer frågor,ok lite komiskt
frihet (Ej registrerad) 8 mar 2013 22:10
frihet (Ej registrerad) skrev:
kan man bevisa att djur far illa av tidelag,ja menar för en hund är de ju fult naturligt att den parar sig,hur bestämmer man att djuret far illa,ett djur kan inte må dåligt av att bli sexuellt utnyttjat då den inte förstå sig på de begreppet ,så hur vet man att djuret verkligen far illa,borde vi inte ha sexuell frihet även om man anser att den sortens sex är äckligt ,vart går gränsen
grr (Ej registrerad) skrev:
Djur har sex med djur! Människor med människor! Naturligtvis! Knäppgök!
människan är ju ett djur vännen
s (Ej registrerad) 8 mar 2013 21:43
Måste vara någon som inte har alla hemma så att säga... en normal människa skulle aldrig komma på tanken ens.
grr (Ej registrerad) 8 mar 2013 16:56
frihet (Ej registrerad) skrev:
kan man bevisa att djur far illa av tidelag,ja menar för en hund är de ju fult naturligt att den parar sig,hur bestämmer man att djuret far illa,ett djur kan inte må dåligt av att bli sexuellt utnyttjat då den inte förstå sig på de begreppet ,så hur vet man att djuret verkligen far illa,borde vi inte ha sexuell frihet även om man anser att den sortens sex är äckligt ,vart går gränsen
Djur har sex med djur! Människor med människor! Naturligtvis! Knäppgök!
Ronny (Ej registrerad) 8 mar 2013 15:25
Detta förekommer ju dagligen bland dem som arbetar med betäckning av bland annat ston och kor. Där håller ju assisterande människor i hingstens respektive tjurens penis och styr rätt samtidigt som stots respektive kons bakben är ihopbundna. Här föreligger än så länge inga åtal vad jag sett i varje fall. Det kanske rör sig om några lokala regler i Ludvika. Vad vet jag.
K (Ej registrerad) 8 mar 2013 14:37
Att tvinga djur till sexuella handlingar är obegripligt och vidrigt. Att,som signaturen "uch och fy"(det stavas f.ö. usch), dra slutsatsen att det skulle röra sig om vargkramare som ger sig på hund i brist på varg att göka med, är minst lika obegripligt.
gökan (Ej registrerad) 8 mar 2013 13:44
frihet (Ej registrerad) skrev:
kan man bevisa att djur far illa av tidelag,ja menar för en hund är de ju fult naturligt att den parar sig,hur bestämmer man att djuret far illa,ett djur kan inte må dåligt av att bli sexuellt utnyttjat då den inte förstå sig på de begreppet ,så hur vet man att djuret verkligen far illa,borde vi inte ha sexuell frihet även om man anser att den sortens sex är äckligt ,vart går gränsen
men snälla nån,,ge dig din lilla perversa människa!!
Göken (Ej registrerad) 8 mar 2013 13:40
jag tror det är någon som är riktigt dum i huvudet,,hur kan man ens komma på tanken?
Uch och fy (Ej registrerad) 8 mar 2013 12:59
Det är troligen nån vargkramare,som ligger med hundar i brist på en varg att göka med.
Riktigt vidrigt
K Kula (Ej registrerad) 8 mar 2013 12:32
Utflyttad-La-bo-76 (Ej registrerad) skrev:
Om inte jag missminner mig har vi haft en lag mot tidelag som togs bort av våra "doggystylsälskade" politiker,rätta mig om jag har fel.Inför i vart fall en lag med det snaraste.Fast idag ska det ju vara naturligt med det mesta om man är hetero så är man tydligen onormal,fyy faaen.Appropå ingenting i övrigt,varför inte införa banjolektioner till våra lagstiftare.
Anledningen till att den lagen togs bort 1944 var knappast för att uppmuntra tidelag, utan för att det föll under annan, mer generell, lagstiftning.
Andra exempel på överflödiga lagar är hets mot folkgrupp, där hot, anstiftan och uppvigling redan är förbjudet på annat håll, och (det kommande?) förbudet mot användning av mobiltelefon i bil. Det senare utgör, om det inverkar på trafiksäkerheten, vårdslöshet i trafik, liksom användning av alla andra apparater som kan distrahera föraren.
Vi har inte för få lagar - tvärtom. Men det verkar numera enklare att införa en ny lag än att få rättsväsendet att tillämpa de befintliga.
Djurvän (Ej registrerad) 8 mar 2013 12:23
Man blir illa mående av detta. Vilka idioter det finns! Hur kommer man ens på tanken och dessutom tar kort på hela händelsen. Varför har man ens en hund? Fy fan! ÄCKLIGT & VEDERVÄRDIGT!!
Tokigt så det förslår (Ej registrerad) 8 mar 2013 11:53
micke (Ej registrerad) skrev:
SVERGE ÄR JU ETT AV FÅ LÄNDER som de inte är olagligt med tidelag så de måste ju sitta en massa perversa politiker som tycker om de. ska de vara så svårt att ändra på lagen
Ja och du tror att en lagändring skulle få stopp på detta. Det är nog inte politikerna som är perversa utan dom som sysslar med sådant här och perversa typer brukar inte bekymra sig mycket om lagen.
Det här är folk som borde sitta på sjukhus i stället för i fängelse för där blir dom inte mindre perversa av några månades inlåsning.
ångest (Ej registrerad) 8 mar 2013 11:49
Men snälla nån! Skona oss från dessa vidriga nyheter! Fy 17!
mb (Ej registrerad) 8 mar 2013 10:28
Anders2 (Ej registrerad) skrev:
Eh....ja men SD har ju en del andra vanskapta idéer, så vi bör nog gå en annan väg!
Så sant som det var sagt!
Utflyttad-La-bo-76 (Ej registrerad) 8 mar 2013 10:15
Om inte jag missminner mig har vi haft en lag mot tidelag som togs bort av våra "doggystylsälskade" politiker,rätta mig om jag har fel.Inför i vart fall en lag med det snaraste.Fast idag ska det ju vara naturligt med det mesta om man är hetero så är man tydligen onormal,fyy faaen.Appropå ingenting i övrigt,varför inte införa banjolektioner till våra lagstiftare.
Uppsalabo (Ej registrerad) 8 mar 2013 09:41
Man blir så ledsen när man läser om detta. Det här måste vara människor som inte är psykiskt friska som gör något sådant. Jag hoppas att dessa människor nu får djurförbud för all framtid.
marie (Ej registrerad) 8 mar 2013 08:54
Re kennelägare:
Hur kan du ? om du nu är kennelägare? Ha sådana idiotiska åsikter gällande detta. Du ska nog lägga din "kennel" på is tillsvidare. För allas bästa!!!!!
Adam (Ej registrerad) 8 mar 2013 08:48
Man kan bli mörkrädd för mindre. Det man reagerar på är inte enbart det som hänt utan vissa människors inställning till detta. Man får innerligt hoppas att signaturen "kennelägare" i verkligheten inte har kennel. Eller "frihet" som skriver att "ett djur kan inte må dåligt av att bli sexuellt utnyttjat då den inte förstå sig på de begreppet". Den logiska slutsatsen av detta tänk är att det är helt okej att ge sig på någon som inte "förstår sig på begreppet". Man önskar att dessa individer kunde vakna upp någon j*vla gång och inse att deras resonemang brister. Förbjud sex med djur!
Svea (Ej registrerad) 8 mar 2013 08:48
verkar som om inget är fel längre.Är ju inte riktigt säker på vad som är sant i allt som skrivs tidningarna måste ju "sälja" Att få kommentera saker o ting är oxå godtyckligt, vissa kommentarer tas bort så fort man inte delar medelsvennsons tänkande.Det finns säkert både barn o djur som inte har det så bra som de borde.Men vem ska ta tag i saker o ting? Man får ju inte lägga sej i, att förvänta sej att regelverket gör det har jag för länge sen slutat att tro på.Tydligen är väl önskemålet att man ska gå i ledband o tiga
... (Ej registrerad) 8 mar 2013 08:38
kennelägare (Ej registrerad) skrev:
Hur vet man att det var både tvång och lidande inblandat för den brunstige och hormonstinne hanhunden? Kanske var det hunden som försökte betäcka någon av de inblandade. Det finns tyvärr mycket värre saker i dagens samhälle att oroas över även om det finns lagar och paragrafer. Är det mycket bättre när människan ger en hjälpande hand och tvingar djuren att para sig med varandra för att tjäna pengar på avkommorna?
Och du ska vara kennelägare?!
Hur fasiken kan du ha en sån sjuk synpunkt?! Du tkr alltså att det är okej att en människa förgriper sig på en hund?! Ditt argument du kom med har absolut ingenting med själva handlingen att göra ser du inte det själv? Detta var en han hund, och många gånger när hundar "juckar" på ben eller tex på andra hundar av samma kön så BETYDER DET INTE att den vill utföra nått sexuellt, det betyder dominans!!! RANG! det borde du veta som är kennelägare!
FEL! (Ej registrerad) 8 mar 2013 08:29
TIDELAG ÄR detsamma som VÅLDTÄKT på BARN! Det anseer JAG, djur och små barn kan inte tala för sig själva, INGEN människa i världen har rätt att BEGRIPA sig på varken barn eller djur! När FAN ska LAGEN FATTA DET!!! FY FAN för sånna människor lås in dem för gott! Sånt här skit accepterar jag inte och skulle jag nångång råka springa på en sån hemsk människa som har djur och gör på detta vis skulle jag omedelbart göra allt jag kunde för att få bort djuren där i från om jag så skulle åka fast för stöld, ja så långt skulle jag gå! Skäms på er förfärliga människor!
Anders2 (Ej registrerad) 8 mar 2013 08:28
Eh....ja men SD har ju en del andra vanskapta idéer, så vi bör nog gå en annan väg!
Äcklad! (Ej registrerad) 8 mar 2013 08:11
Sverigedemokraterna har väldigt bra lagar de vill införa när det gäller djurskyddet!
Sjukt vad det finns för människor bland oss!!!!
Ah (Ej registrerad) 8 mar 2013 08:06
Det värsta är väl ändå slutet på artikeln, att hon misshandlat sitt barn (framgår mer i Expressens artikel).
Lassie (Ej registrerad) 8 mar 2013 08:01
Den nyfikne kan ringa upp till Tingsrätten i Falun och beramut alla handlingar. Förövrigt är det endast Centerpartister som tycker att tidelag är ok. Tack gode gud att dom kommer att åka ur riksdagen2014.
frihet (Ej registrerad) 8 mar 2013 06:55
kan man bevisa att djur far illa av tidelag,ja menar för en hund är de ju fult naturligt att den parar sig,hur bestämmer man att djuret far illa,ett djur kan inte må dåligt av att bli sexuellt utnyttjat då den inte förstå sig på de begreppet ,så hur vet man att djuret verkligen far illa,borde vi inte ha sexuell frihet även om man anser att den sortens sex är äckligt ,vart går gränsen
qwe (Ej registrerad) 8 mar 2013 06:39
Det är perverst att ge sig på djur. Djuren är helt utlämnade i sådana fall. Ett hårt straff hoppas jag den där får.
marie (Ej registrerad) 8 mar 2013 06:29
Vad är det för fel på folk? när ska Sverige få till en "riktig" lag för våra djur. Dessa människor ska ha straff som verkligen svider. Hoppas av hela mitt hjärta att de ej har barn också!
mf (Ej registrerad) 8 mar 2013 02:31
De håller på att formulera en ny lag mot tidelag och i praktiken har sex med djur varit olagligt, man har dock inte kallat det tidelag utan för djurplågeri. Nu ska man som sagt omformulera lagen då vissa nötter inte fattar så att ordet tidelag används igen, så att ALLA kan förstå vad det innebär...
Lagen förväntas bli gällande innan 2014.
Arvid (Ej registrerad) 7 mar 2013 22:37
micke (Ej registrerad) skrev:
SVERGE ÄR JU ETT AV FÅ LÄNDER som de inte är olagligt med tidelag så de måste ju sitta en massa perversa politiker som tycker om de. ska de vara så svårt att ändra på lagen
V (Ej registrerad) skrev:
Instämmer helt!
Det är förbannat skumt att politikerna inte förbjudet tidelag! Varför vill de inte kriminalisera sex med djur...?
De har ju garanterat opinionen på sin sida, så förutom att kanske skydde djuren skulle de ju skaffa sig pluspoäng hos väljarna!
Ändå sker det inte...
Dessa människor som utsatt hunden för detta förtjänar inte att gå fria nånsin igen.
De har förverkat sin rätt att få delta i samhället.
Och vet du vad som är riktigt sjukt och banne mig hart när omöjligt att förstå hur lagstiftaren har tänkt....tidelag har varit förbjudet i lag, men den lagen ändrades alltså!
Lilla fågeln (Ej registrerad) 7 mar 2013 21:23
Mannen i fråga är ju anmäld sen tidigare för djurplågeri och tidelag samt misshandel på både kvinnor och barn.
Matte (Ej registrerad) 7 mar 2013 20:11
Notera att man måste vara en legitimerad veterinär för att begripa att djuret lidit.
Figo & Topi (Ej registrerad) 7 mar 2013 19:58
Det måste vara stora fel i huvudet på en människa som utsätter sin hund för det här! Vidare borde det vara rejäla straff för djurplågeri. Det finns så många otroligt dåliga hundägare som aldrig borde tillåtas att ha hund, tragiskt och otroligt sorgligt är det i alla fall när en människa utnyttjar ett djur på det här viset.
Jag är själv hundägare och tränar och tävlar med mina jyckar som båda är otroligt trevliga och harmoniska hundar, alla hundar förtjänar ett gott hem och klarar man inte av att ge det så skall man inte ha hund eller något annat djur heller för den delen!
Fido (Ej registrerad) 7 mar 2013 18:40
Normalt beteende från hunden? Man behöver kanske inte vara något geni för att inse att man inte blir åttalad för bilder av en hund som glatt juckar omkring mot ett ben... JAG hoppar gärna över att se såna bilder... Det finns folk till allt...
V (Ej registrerad) 7 mar 2013 18:22
micke (Ej registrerad) skrev:
SVERGE ÄR JU ETT AV FÅ LÄNDER som de inte är olagligt med tidelag så de måste ju sitta en massa perversa politiker som tycker om de. ska de vara så svårt att ändra på lagen
Instämmer helt!
Det är förbannat skumt att politikerna inte förbjudet tidelag! Varför vill de inte kriminalisera sex med djur...?
De har ju garanterat opinionen på sin sida, så förutom att kanske skydde djuren skulle de ju skaffa sig pluspoäng hos väljarna!
Ändå sker det inte...
Dessa människor som utsatt hunden för detta förtjänar inte att gå fria nånsin igen.
De har förverkat sin rätt att få delta i samhället.
PL (Ej registrerad) 7 mar 2013 17:41
Är väl mer så att man har jävligt bred fantasi då eller hur o inget annat. Har ni aldrig haft hund nån av er eller??? Så många gånger som han hundar kommer o börjar jucka på benet o gör en blöt på byxan har väl hänt mer eller mindre flesta som vart i närheten av hundar eller hur? Och t.ex könsdofter varför kör dom upp nosen mellan benen det händer ju. Så jävvla konstigt är det inte. Håller med dig kennelägare helt klart.
Seriös Kennelägare (Ej registrerad) 7 mar 2013 17:15
Kennelägare med dom synpunkterna, jag säger bara fy f-n.
z (Ej registrerad) 7 mar 2013 17:15
micke (Ej registrerad) skrev:
SVERGE ÄR JU ETT AV FÅ LÄNDER som de inte är olagligt med tidelag så de måste ju sitta en massa perversa politiker som tycker om de. ska de vara så svårt att ändra på lagen
Eftersom det redan är olagligt med djurplågeri fyller en sådan lag ingen funktion.
Milun (Ej registrerad) 7 mar 2013 16:59
Det vi läser om är två mycket psykiskt sjuka individer!
Dessa diagnoser borde sinnes undersökas ytterligare för att få fram vad som är fel!
Synd att straffbalken i Sverige för typen av dessa brott är så låg. Önskan vore att dessa psykfall låstes in för att skydda sig själv från omgivningen.
Du kennelägare.... om dina hundar betäcker dig så borde du inse att det är något fel på ditt sätt att hantera djur och bör sluta.
En hund har ingen vilja/tanke att ingå någon form av sexuellt umgänge med en människa!
Undrar ibland vad det är för fel på folk ?
Varför sitter de inte inlåsta ?
Z reducilum (Ej registrerad) 7 mar 2013 16:58
Jo! Micke, Det stämmer. Om ja inte minns fel så var "politikerna" för Tidelag.Det är därför som dom endast blir straffade för djurplågeri.Men vi vetju att politiker är Fremurare.
micke (Ej registrerad) 7 mar 2013 16:42
SVERGE ÄR JU ETT AV FÅ LÄNDER som de inte är olagligt med tidelag så de måste ju sitta en massa perversa politiker som tycker om de. ska de vara så svårt att ändra på lagen
kennelägare (Ej registrerad) 7 mar 2013 16:25
Hur vet man att det var både tvång och lidande inblandat för den brunstige och hormonstinne hanhunden? Kanske var det hunden som försökte betäcka någon av de inblandade. Det finns tyvärr mycket värre saker i dagens samhälle att oroas över även om det finns lagar och paragrafer. Är det mycket bättre när människan ger en hjälpande hand och tvingar djuren att para sig med varandra för att tjäna pengar på avkommorna?
Ständigt människostuderande (Ej registrerad) 7 mar 2013 15:57
Ja, det finns människor till allt.
pk (Ej registrerad) 7 mar 2013 14:23
pelle, varför i hela friden pratar du om vargkramare? hur lyckas du få en sån här vidrig handling kopplat till varg? det var en hund va ingen varg? eller? hur som haver så får man hoppas dom får sitt straff, för det är sjukt. finns folk till allt TYDLIGEN.
pk
Innehåll
Senaste nytt brottsplats
- 20/05
- BMW stulen på Kvarnberget (Falun)
- 20/05
- Fuskade med skanningen (Borlänge)
- 20/05
- Nätbedragare lurade 35 personer (Borlänge)
- 20/05
- Fler rapporter om barn som har ofredats (Ludvika)
- 20/05
- Ludvikabo i hackermål (Ludvika)
- 20/05
- TV: Kämpar i spåret (Brottsplats)
- 20/05
- Odlade cannabis (Orsa)
- 20/05
- Stulna bokstäver (Leksand)
- 20/05
- Körkortslös förare misstänks varit drogad (Hedemora)
- 20/05
- Foten i älven var en staty (Ludvika)
- 20/05
- Godisstöld vid Domnarvsvallen (Borlänge)
- 20/05
- Olöst våldtäkt på väg att klaras upp - tack vare DNA-prov (Falun)
- 20/05
- 19-åring får böta för knarkbrott (Hedemora)
- 20/05
- Skrottjuvar togs på bar gärning (Hedemora)
- 19/05
- Böter för SMS-terror mot ex-partner (Avesta)
- 19/05
- Rättegång inleds om enorm datastöld (Dalarna)
- 19/05
- Efterlyser humanitet i landets häkten (Leksand)
- 17/05
- Åtalad för att ha slagit vakten i skrevet (Hedemora)
- 17/05
- Polisen varnar för oseriösa tiggare (Dalarna)
- 17/05
- Dödshot i Dala-Floda (Gagnef)






Misstänks ha tvingat hund till sexuella handlingar