Brottsplats
Kommentarer (40)
po (Ej registrerad) 12 aug 2012 20:34
Värst vad kommentarerna hamnade på "sniskan"...
Från skottlossning till BorNords ekonomi...
Problemet här är att det finns "folk" som skjuter.
Bernie (Ej registrerad) 12 aug 2012 12:59
Sådan god ekonomi har knappast Bornord, så att de kan köpa dessa två hus vid sturegatan 21 + engelbrektsgatan 22. Och tror knappast att det sk*t företaget, dvs Bornord, får ta sådana lån heller, sådan kappasitet har tyvärr inte dom. :) Och för att inte tala om vilka dåliga såkallade fastighetsskötare Bornord har. När man påtalar eller gör felamälan om diverse fel i lägenheterna, då får man sig utskällningar istället, av deras såkallade fastighetsskötare.Och då får ni som har sådana höga önsketänkande om Bornord, då får ni själva se med tiden vad ni givit er in på, om ni så önskar ha dom som fastighetsägare.
Peter (Ej registrerad) 12 aug 2012 00:05
slavarbetaren (Ej registrerad) skrev:
ja du fotbolls pappan nu har de små fotbollsänglarna vuxtillsig och kanske går på p-c love och svinar ner man vet aldrig hur det blir när dom inte hemma och gullar med fotbollen
Hej då Nisse.
dalmasen (Ej registrerad) 11 aug 2012 17:58
Kom igen Leif Lindström!
Vad tror du om Borlänges framtid.
Pelle (Ej registrerad) 11 aug 2012 16:31
Om, Bor Nord köper Sturegatan 21 +Engelbrektsgata 22 då kan dom räkna med att jag kommer att ta strid för detta för jag och många till vet hur Bor Nord fungerar. Så, kommer jag gå runt med en protestlista och lämna in vid kommunen och hyresgästföreningen + vid hyresnämnden.
Roger (Ej registrerad) 11 aug 2012 15:25
BorNord är en lika bra hyresvärd som Tunabyggen, ser fram emot de nya ägarna (BorNord)
habbahabba (Ej registrerad) 11 aug 2012 15:16
Peter H (Ej registrerad) skrev:
Habba-Babba! Ledsen, men hä stämmer faktiskt. Bornord SKA köpa husen på Sture&Engelbrektsgatan.
Sådana, uppgifter har jag inte sett ännu. Är, rena rama osanningen ni skriver. Om, Bor Nord köper husen som ni påstår så köper jag mej en husvagn ist, för då kan man räkna med då blir det inget underhåll i huset. Dåp, bor jag hellre i husvagn eller på gatan än att hyra av bornord som är ett skalbolag bornord står på en bilfirma o den firman står skriver på ett investbolag.
Peter H (Ej registrerad) 11 aug 2012 15:05
Habba-Babba! Ledsen, men hä stämmer faktiskt. Bornord SKA köpa husen på Sture&Engelbrektsgatan.
Habba Habba (Ej registrerad) 11 aug 2012 15:03
Habba Habba (Ej registrerad) skrev:
Fastighetsbolaget, är ett bolag som kallar sig: Ab, men döljer sig en helt annan firma bakom som det står en bilfirma på och sedan i sin tur så är det ett investbolag.
Fastighetsbolaget BorNord skall det stå
Habba Habba (Ej registrerad) 11 aug 2012 15:02
Fastighetsbolaget, är ett bolag som kallar sig: Ab, men döljer sig en helt annan firma bakom som det står en bilfirma på och sedan i sin tur så är det ett investbolag.
Habba Habba (Ej registrerad) 11 aug 2012 14:58
SANT! (Maggan)) (Ej registrerad) skrev:
För kännedom: BorNord ska köpa Kvarteret Yngve (Stureg 21 & Engelbrektsg 22)
Tror, jag inte på har pratat med BorNord. BorNord har inte råd att köpa sturegatan 21 med vattentornet + engelbrektsgatan 22. Och, sådana banklån kan dom dessvärre inte ta. Isf, måste dom sälja av svartlotten och gammla taxi huset och husen på häradsvägen. Priset här ligger på över 580miljoner kronor,
Habba Habba (Ej registrerad) 11 aug 2012 14:54
Nyinflyttad! (Ej registrerad) skrev:
Är Bullermyren ett invandrartätt område, likt Rosengård i Malmö?
Nejdå, inte bullermyren men tjärnaängar (lilla somalien) och jakobsgårdarna (lilla pakistan) Bullermyren har varit det lugnaste ställerna i Borlänge förut med åren. Men nu börjar olika invndrar grupper oxå komma dit,
SANT! (Maggan)) (Ej registrerad) 11 aug 2012 14:50
För kännedom: BorNord ska köpa Kvarteret Yngve (Stureg 21 & Engelbrektsg 22)
fj (Ej registrerad) 11 aug 2012 14:12
Ignatius J Reilly (Ej registrerad) skrev:
Fler poliser torde inte avhjälpa problemet, ett gäng busar kan tömma ett x antal magasin på bakongerna innan poliserne hunnit fram. Däremot borde Borlänges utsatta områden ha ett system liknande CCTV där busets snabba små fötterna fastnar på kamera och kan identifieras senare. Jag skulle nästan önska att få försvara min balkong med samma mynt den bli angripen med nämligen att man får försvara sig och sin egendom med den makt som behövs för lösningen är inte fler poliser när respekt, moral och etik är så förfallen i en klick av dagens människor... se bara all skadegörelse på Tj ängar och även densamma stenkastning mot vanligt folk som börjat tagit plats där
Håller med dig, upp med kameror! Även på stan.
Habba Habba (Ej registrerad) 11 aug 2012 13:40
Till: UllaBella !.. Varför, blandar dy in Tunabyggen i detta?? Är, ju som sagt att jag skulle anklaga Tunabyggen om min cykel vart stulen på deras fastighet. Är ju inte Tunabyggens fel att folk börjar skjuta Eller. Tunabyggen är faktiskt ett bra bolag att hyra av i skillnad mot vissa andra hyresföreningar som t,ex: BorNord som är ett investbolag ink, ett skalbolag som är k-ta på pengar.
Ignatius J Reilly (Ej registrerad) 11 aug 2012 09:10
Fler poliser torde inte avhjälpa problemet, ett gäng busar kan tömma ett x antal magasin på bakongerna innan poliserne hunnit fram. Däremot borde Borlänges utsatta områden ha ett system liknande CCTV där busets snabba små fötterna fastnar på kamera och kan identifieras senare. Jag skulle nästan önska att få försvara min balkong med samma mynt den bli angripen med nämligen att man får försvara sig och sin egendom med den makt som behövs för lösningen är inte fler poliser när respekt, moral och etik är så förfallen i en klick av dagens människor... se bara all skadegörelse på Tj ängar och även densamma stenkastning mot vanligt folk som börjat tagit plats där
Danne (Ej registrerad) 10 aug 2012 23:04
ullabella (Ej registrerad) skrev:
Fy sjutton vem vill bo på betesgatan nu? Hade tänkt söka lägenhet där..heja Tunabyggen vilken ljus framtid vi går till mötes eller hur? Men detta är bara början...på en skrämmande story......
Vad har tunabyggen med detta att göra?? Kan ju lika gärna vara lägenhets innehavaren skytten var efter. Eller vad tror du själv, ullabella sekreterare?? =))
ullabella (Ej registrerad) 10 aug 2012 22:58
Fy sjutton vem vill bo på betesgatan nu? Hade tänkt söka lägenhet där..heja Tunabyggen vilken ljus framtid vi går till mötes eller hur? Men detta är bara början...på en skrämmande story......
Sherlock H. (Ej registrerad) 10 aug 2012 16:55
Vi borde snart få in mer poliser i Dalarna och Borlänge i synnerhet. Sen kan man ju önska att man började titta på om man inte skulle kunna använda sig av halvmilitära styrkor som tillsammans med insatsstryrkan skulle kunna backa upp den lokala polisen vid tex. grova rån, skottlossningar, upplopp, och varför inte vid bilbränder och liknande. Hårt ska hårt bemötas. Det får vara slut med daltandet sen om man får en polistat på köpet må det vara hänt. Detta kan bli resultatet av våra inkompetenta politikers ovilja att ta tag i problemet. Handlingsförlamade och rädda tittar man bara på när Svearike trasas sönder inifrån, skrämda till tystnad vänder man ryggen till i sin fina förortsvilla.
po (Ej registrerad) 10 aug 2012 14:24
Det spelar ingen roll vilka politiker som sitter och styr. Dom är lika allihop. Tar inte tag i problemen utan sticker huvudet i sanden. Dom bor i sina trygga villaområden. Ni kanske skulle ta om bo i dom olika bostadsområdena ett tag och se vad som rör sig där. Vara rädd för att man kanske blir träffad av en kula snart...
Och rättsväsendet vad gör dom? Straffen är ju så gott som obefintliga.
Fd sosse FD Alliansen (Ej registrerad) 10 aug 2012 12:57
dalmasen (Ej registrerad) skrev:
Borlänge blir mer och mer likt Malmö,det kan vi tacka våra usla kommunpolitiker för.
Jean-Francois Loise M (Ej registrerad) skrev:
Ingenting att förvånas över att Borlänge liknar alltmer Malmö. Båda städer styrs, sedan åratal, av samma socialistisk majoritet. Som man sår får man skörda! Bidrag sådden har pågått länge, nu kommer skörden.
Du å ditt parti är inte ett dugg bättre vad kom ni överens med Mp om otroligt sen kommer du å gnäller på S sopa framför egen dörr.Ni i 7 klövern är fega ni står inte för det ni söger när man pratar mellan 4 ögon.Sen går ni ut å fördömer offentligt SD hyckleri
Hansson (Ej registrerad) 10 aug 2012 12:44
Skottlossning eller inte. Jag har redan bestämt mig för att flytta från Borlänge och anledningen till det är enbart den odemokratiska politik som här förs av framför allt Nils Gossas, Kenneth Persson och Leif Lindström, trion som de senaste åren mest ägnat sig åt att hindra vanligt folk från att föra fram sin åsikt.
Stalinismen blir tyvärr allt tydligare i Borlänge.
Per, Anna-Lena, Ullis, Berit, Monica m.fl, m.fl (Ej registrerad) 10 aug 2012 12:17
Peter: Du har så rätt!
slavarbetaren (Ej registrerad) 10 aug 2012 11:04
ja du fotbolls pappan nu har de små fotbollsänglarna vuxtillsig och kanske går på p-c love och svinar ner man vet aldrig hur det blir när dom inte hemma och gullar med fotbollen
Nisse (Ej registrerad) 10 aug 2012 10:55
Nu får det fa... vara nog. Har inte vårens/sommarens alla händelser fått någon att vakna upp. Är det inte dags att polisen sätter en kontinuerlig jourbil som står i området. Jag har bott i Bullermyren i snart 10 år och det blir värre för varje år som går. Ska man vara tvungen att skaffa säkerhetsvakter för att våga bo kvar här? Mig veterligen bor det ingen beslutfattare/politiker i detta område så de ska överhuvudtaget inte uttala sig ifrågan då de kan sova lungt om nätterna i sina fina villaområden.
Nu säger jag upp min lägenhet.
Fotbollspappan (Ej registrerad) 10 aug 2012 10:52
trött (Ej registrerad) skrev:
Borlänge har en positiv sak, nämligen Peace & Love, det är nog det ända man kan vara stolt över......
Det är då rakt inget att vara stolt över! VM i svineri! Däremot Dalecarlia cup, där har vi nåt att vara stolta över!
Synd att vi börjar få "Chicago-stämpeln" igen.
vanlig medborgare (Ej registrerad) 10 aug 2012 10:49
Leif Lindström saknar dig i kommentatorsfältet kom igen nu Leif du brukar komma med förslag.Stoppa inte huvudet i sanden nu kom igen vad tycker du om det här som du å övriga politiker i borlänge har skapat?
Fd sosse FD Alliansen (Ej registrerad) 10 aug 2012 10:39
JNilsson (Ej registrerad) skrev:
"blir vanligare även i Borlänge"... Ingen som har koll på att Borlänge varit en av sveriges tyngst kriminella städer? Det är bra mycke lugnare här idag mot för 15-20år sen. Det är inte taget ur luften att Borlänge kallats för Sveriges Chicago.
Pelle (Ej registrerad) skrev:
Helt rätt! När jag flyttade till Stockholm för 16 år sedan var frågan där, och platser jag besökte runt om i landet i jobbet, när jag berättade att jag kom från Borlänge:
"Borlänge? Går det att bo där?"
Då var det familjen och annan kriminalitet som dominerade nyhetsflödet, och som angav bilden av Borlänge.
Så det är varken invandring eller P&L som fört kriminalitet till Borlänge, den har tvärtom statistiskt minskat sen den tiden.
Sen att många desutom inte förmår att uppskatta P&L och bara gnäller är en annan sak. Idag när jag säger att jag kommer från Borlänge skiner folk upp och säger: PeaceandLove!
Jg har aldrig hört någon gnälla ett enda ord om P&L, utanför Borlänge
Vad har Peace&love med det här att göra.Vanligt folk som bor här är så klart rädda jag är skit rädd att gå ut sent en kväll undviker det.Tycker det är för DJä----T att det ska behöva vara så Tack Peter H Ulla O Leif L Nils G
Borlängeboende (Ej registrerad) 10 aug 2012 09:54
Kul o se att folk är så naiva och tror att endast Borlänge har skit, men låt mig spräcka era lilla "å Borlänge är så hemskt bubbla" de är lika över allt i HELA VÄRLDEN vi är inte så unika som ni tror känns bara mer påtagligt för att de är i hemorten. De sitter inte i stan utan i mänskligheten i allmänt. Men jag trivs i denna lilla "skit stad" =) är va man gör de till så att säga, trist när andra förstör....
S E. (Ej registrerad) 10 aug 2012 09:42
Måste varit folk utifrån i Borlänge bor det bara trevligt folk, Borlänge Sveriges trevligaste Stad.
trött (Ej registrerad) 10 aug 2012 09:30
Borlänge har en positiv sak, nämligen Peace & Love, det är nog det ända man kan vara stolt över......
SD (Ej registrerad) 10 aug 2012 09:17
Varför blir det så här? Svar: Sveriges tama politiker med Socialdemokraterna i spetsen.
dalmasen (Ej registrerad) 10 aug 2012 08:49
Borlänge blir mer och mer likt Malmö,det kan vi tacka våra usla kommunpolitiker för.
Peter (Ej registrerad) 10 aug 2012 08:29
Har Borlänge mindre brottslighet nu än innan? Jag bodde i Borlänge i 2 år, flyttade förra året från skitstaden, under den tiden fick jag 3 cyklar stulna, bilinbrott 2 ggr. Visst, de grövsta brotten kanske har minskat, men småbrott som är grymt störande som bilinbrott och cykelstölder kan knappast ha minskat. Dagligen läste man också om butiksrån, de var även några mord och våldtäkter när jag bodde där. Cykelstölderna la polisen ner utredningen samma dag som jag anmält.
I Borlänge ökar dessutom arbetslösheten och utanförskapet, de måste spara in på allt, det är helt sjukt..
Pelle (Ej registrerad) 10 aug 2012 07:55
JNilsson (Ej registrerad) skrev:
"blir vanligare även i Borlänge"... Ingen som har koll på att Borlänge varit en av sveriges tyngst kriminella städer? Det är bra mycke lugnare här idag mot för 15-20år sen. Det är inte taget ur luften att Borlänge kallats för Sveriges Chicago.
Helt rätt! När jag flyttade till Stockholm för 16 år sedan var frågan där, och platser jag besökte runt om i landet i jobbet, när jag berättade att jag kom från Borlänge:
"Borlänge? Går det att bo där?"
Då var det familjen och annan kriminalitet som dominerade nyhetsflödet, och som angav bilden av Borlänge.
Så det är varken invandring eller P&L som fört kriminalitet till Borlänge, den har tvärtom statistiskt minskat sen den tiden.
Sen att många desutom inte förmår att uppskatta P&L och bara gnäller är en annan sak. Idag när jag säger att jag kommer från Borlänge skiner folk upp och säger: PeaceandLove!
Jg har aldrig hört någon gnälla ett enda ord om P&L, utanför Borlänge
JNilsson (Ej registrerad) 10 aug 2012 07:45
"blir vanligare även i Borlänge"... Ingen som har koll på att Borlänge varit en av sveriges tyngst kriminella städer? Det är bra mycke lugnare här idag mot för 15-20år sen. Det är inte taget ur luften att Borlänge kallats för Sveriges Chicago.
Anna (Ej registrerad) 10 aug 2012 07:38
Borlänge går samma väg som Södertälje, Malmö och Göteborg...... Tack kära politiker! (Ironi!)
Innehåll
Senaste nytt brottsplats
- 24/05
- Misshandlade med fälgkors (Falun)
- 24/05
- Man intvingad i bil – rånad och misshandlad (Falun)
- 24/05
- 21-åring hade kat i bostad (Borlänge)
- 23/05
- 64-åring krossade rutor (Hedemora)
- 23/05
- Hotade att sparka ihjäl taxichaufför (Borlänge)
- 23/05
- Grov misshandel i centrala Hedemora (Hedemora)
- 23/05
- Elever misstänkta för dataintrång (Borlänge)
- 23/05
- Stora tullbeslag av öl och cigaretter (Älvdalen)
- 22/05
- Luftgevärsmannen släppt (Borlänge)
- 22/05
- Frias trots falskt körkort (Borlänge)
- 22/05
- 15-åring åtalad för misshandel och sexofredande (Borlänge)
- 22/05
- Misstänks för grov kvinnofridskränkning (Avesta)
- 22/05
- Grovt barnpornografibrott (Mora)
- 22/05
- Hotade med hundar och puffror (Hedemora)
- 22/05
- Berusad bilförare (Mora)
- 22/05
- Bil blev totalförstörd (Borlänge)
- 21/05
- Man greps efter skott (Borlänge)
- 21/05
- Döms för bedrägerier (Falun)
- 21/05
- Kvinna åtalas för misshandel av dotter (Vansbro)
- 21/05
- Dömdes för kabelstöld (Ludvika)





Skottlossning mot lägenhet på Betesgatan