Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

SSAB satsar på kundstöd

Annons

SSAB Tunnplåt bygger ut sitt kundstöd och har startat ett kunskapscentrum - Einstein Knowledge Service Center.

Bakgrunden är att allt fler kunder väljer höghållfasta stål till sina produkter.

- Efterfrågan på vår kunskap och våra tjänster ökar kraftigt. Att vi kan erbjuda kunskap om hur stålen ska användas är viktigt för fler och fler. De flesta av våra kunder kommer att tillverka allt fler av sina produkter i avancerat höghållfast stål och genom centret vill vi öka deras affärsnytta ytterligare, berättar Jan Kuoppa, chef för Knowledge Service Center på SSAB Tunnplåt.

För användare av stål blir det också enklare att direkt få de tekniska data som behövs genom en webbaserad databas.

- Här kommer vi hela tiden att lägga in nyheter och förändringar som kommer. Men webbtjänsten löser inte alla de frågor som användarna har. Många har mer komplexa materialvals- och konstruktionsfrågor där det krävs ytterligare information om hur de höghållfasta stålen ska användas och bearbetas. Då erbjuder vi fördjupat stöd från våra experter, säger Jan Kuoppa.

Annons
Annons